Yönergemiz

ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ
UYUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar


Amaç
MADDE 1
- Bu Yönergenin amacı; Kurum kalite güvencesi çalışmalarıyla uyumlu olarak
Ardahan Üniversitesi öğrencilerine Ardahan Üniversiteli olma kimliğini kazandırmaya ve üniversite
yaşamına daha kolay uyum sağlamaya yönelik uyum ve eğitim programlarını koordine ederek bu
programların Üniversite genelinde sistematik hale getirilmesini sağlamak ve Üniversite akademik ve
idari personelinin aidiyet duygusunu geliştirmek, Üniversite ve bağlı olunan ilgili birimin iş ve işleyişleri
ile kurum ve birim düzeyinde kullanılan politikalar hakkında personellere düzenli eğitimler vermek,
Kurum kültürünü içselleştirmeye yönelik mekanizmaları tesis etmek amacıyla kurulan Uyum
Koordinatörlüğü’nün çalışma usul ve esaslarını belirlemektir.

Kapsam
MADDE 2
- Bu Yönerge, Üniversite öğrencileri ile Kurumun akademik/idari personelini
Kurumun genel yapısı, stratejik hedefleri, sosyal/akademik olanakları hakkında bilinçlendirmek ve
Kurum kalite güvencesi çalışmalarını sürekli destekleyen uyum mekanizmaları geliştirmek için gerekli
düzenlemeleri kapsar.

Dayanak
MADDE 3
- Bu Yönerge, 23.11.2018 tarihli ve 30604 sayılı Resmî Gazete ’de yayınlanan
Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği’nde belirtilen Kurumsal
gerekliliklere dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar
MADDE 4
- Bu Yönergede geçen;
a) Akademik Birim: Ardahan Üniversitesine bağlı fakülte, enstitü, yüksekokul, meslek
yüksekokulu, uygulama ve araştırma merkezleri ile bölümleri,
b) Uyum: Üniversite öğrencilerinin Ardahan Üniversiteli olma kimliğini kazanma ve üniversite
yaşamına daha kolay uyum sağlama sürecini ve akademik/idari personelin aidiyet duygusunu geliştirme,
Üniversite ve bağlı oldukları ilgili birimin iş ve işleyişleri ile kurum ve birim düzeyinde kullanılan
politikalar/stratejik planlar hakkında bilgi sahibi olma sürecini,
c) Uyum Komisyonu: Ardahan Üniversitesi’nde uyum/oryantasyon çalışmaları ile bu çalışmaların
düzenlenmesi ve yürütülmesinden sorumlu İdari veya Akademik Birim/Bölüm Komisyonu,
ç) Birim Uyum Komisyon Başkanı: Fakültelerde Dekanı, Enstitü, Yüksekokul, Meslek
Yüksekokulu ve Merkezlerde Müdürü, İdari Birimlerde Genel Sekreteri,
d) Birim Uyum Temsilcisi: Birim Uyum Komisyonu Başkanının görevlendireceği Birim Uyum
Komisyonu üyesini,
e) Daire Başkanlığı: Ardahan Üniversitesindeki Daire Başkanlıklarını,
f) İdari Birim: Ardahan Üniversitesine bağlı tüm İdari Birimleri,
g) Uyum Komisyonu Öğrenci Temsilcisi: Ardahan Üniversitesi Kalite Elçisi
h) Uyum Koordinatörlüğü: Ardahan Üniversitesi Uyum Koordinatörlüğünü,
ı) Uyum Koordinatörü: Ardahan Üniversitesi Uyum Koordinatörünü,
i) Uyum Koordinatörü Yardımcısı: Ardahan Üniversitesi Uyum Koordinatörü Yardımcısını,
j) Senato: Ardahan Üniversitesi Senatosunu,
k) Üniversite: Ardahan Üniversitesini,
l) Üniversite Kalite Güvencesi Sistemi: Üniversitenin eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal
katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin iç ve dış kalite güvencesi, akreditasyon süreçleri ve bağımsız dış
değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi süreçlerine ilişkin esasları
ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM
Uyum Koordinatörlüğü
MADDE 5-

(1) Uyum Koordinatörlüğü, Uyum Koordinatörü, Uyum Koordinatör Yardımcıları ve
görevlendirilen personelden oluşur.
(2) Rektör tarafından öğretim üyeleri arasından üç yıllığına Uyum Koordinatörü
görevlendirilir. Koordinatör, kendisine en fazla üç yardımcı seçer. Görev süresi biten Koordinatör aynı
usul ile tekrar görevlendirilebileceği gibi görev süresi bitmeden de Rektör tarafından görevden alınabilir.
(3) Koordinatörlüğün sekretaryasını yürütmek üzere Rektör tarafından personel
görevlendirilir.

Uyum Koordinatörlüğünün görevleri
MADDE 6-
(1)
Uyum Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a) Kurumun öğrenci ve personeline yönelik tüm uyum çalışmaları için gerekli süreçleri belirlemek,
uygulamak ve sürdürülmesini sağlamak,
b) Uyum Koordinatörlüğünün görevleriyle ilgili olarak Üniversitenin tüm akademik ve idari
birimleri arasında koordinasyonu sağlamak,
d) Üniversitenin uyum çalışmalarını Kurum Kalite Yönetim Sisteminin bir parçası haline getirmek,
e) Birimlerin Uyum Temsilcileri ile yapılan toplantıları koordine etmek,
f) İdari Birim Uyum Komisyonu ile Akademik Birim Uyum Komisyonlarından her yıl aralık
ayında gelmesi beklenen raporların denetim ve takibini yapmak,
h) Üniversite genelinde kalite güvencesi çalışmalarını takip etmek ve bu çalışmalar kapsamında
ilgili birimler tarafından talep edilen her türlü bilgi ve belgeyi sağlamak ve desteklemektir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İdari Birim Uyum Komisyonu
MADDE 7-
(1)
Merkez ve idari birimlerde (Genel sekreterlik bünyesinde) İdari Birim Uyum Komisyonu
oluşturulur. Bu komisyon, İdari Birimlerde (Genel Sekreterlik bünyesinde); Genel Sekreter, Genel
Sekreter Yardımcıları, Daire Başkanları komisyon temsilcisi ve Hukuk Müşavirinden oluşur.
(2) Her idari birimde birim amiri birim uyum temsilcisi olup, Uyum süreçlerinin takibinden
sorumludur.
(3) Yukarıda tanımlanmayan birimlerde birim amiri birim uyum temsilcisi olup, Uyum süreçlerini
takibinden sorumludur.

İdari Birim Uyum Komisyonlarının Görevleri
MADDE 8-
(1)
İdari Birim Uyum Komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Üniversite stratejik planı hazırlık çalışmalarını takip etmek,
b) Üniversite ve bağlı olunan ilgili birimin iş ve işleyişleri ile kurum ve birim düzeyinde kullanılan
politikalar ve stratejik plan hakkında personellere düzenli eğitimler vermek,
c) Kurum İç Değerlendirme Raporu hazırlık çalışmalarına katkı sağlamak hususunda her yıl aralık
ayında İdari birimler düzeyinde Uyum Faaliyet Raporu hazırlamak ve Uyum Koordinatörlüğüne
sunmak,

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Akademik Birim Uyum Komisyonu


Akademik Birim Uyum Komisyonu
MADDE 9-
(1)
Fakülte, enstitü, yüksekokul, meslek yüksekokulu Akademik Birim Uyum Komisyonu
oluşturulur. Bu komisyon;
a) Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokullarında: Dekan veya Müdür başkanlığında, Dekan
Yardımcısı veya Müdür Yardımcısı, Fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu Sekreteri ve Bölüm
Başkanlarından,
b) Enstitülerde; Müdür ve Müdür Yardımcıları ile Enstitü Sekreterinden,
c) Merkezlerde; ilgili merkez yönetim kurulu üyelerinden oluşur.
(l) Yukarıda tanımlanmayan birimlerde birim amiri birim uyum temsilcisi olup, Uyum süreçlerini
takibinden sorumludur.

Akademik Birim Uyum Komisyonlarının Görevleri
MADDE 10-
(1)
Birim Uyum Komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Birim stratejik planı hazırlık çalışmalarını takip etmek,
b) Üniversite ve bağlı olunan ilgili akademik birime, birim düzeyinde kullanılan politikalar ve
stratejik plan hakkında düzenli eğitimler vermek
c) Kurum İç Değerlendirme Raporu hazırlık çalışmalarına katkı sağlamak hususunda her yıl aralık
ayında Akademik birim düzeyinde Uyum Faaliyet Raporu hazırlamak ve Uyum Koordinatörlüğüne
sunmak,
d) Uyum Komisyonunun kararlarını ilgili birimin ilgili bölüm, program, alt birimlerine duyurmak;
uygulamalarına katkı sağlamak ve sonuçlarını izlemek,

BEŞİNCİ BÖLÜM
Bölüm Uyum Komisyonu

MADDE 11-
(1)
Her akademik birimde, Uyum süreçlerini takip etmek üzere Bölüm Başkanı başkanlığında, Bölüm
Başkan Yardımcıları, varsa Bölüm Başkanı tarafından belirlenecek profesör, doçent, doktor öğretim
üyesi, öğretim görevlisi ve araştırma görevlisi temsilcilerinden oluşan Bölüm Uyum Komisyonları
oluşturulur.
(2) Bölüm Uyum Komisyonu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görev süresi dolan akademik üyeler
aynı usulle yeniden görevlendirilebilir. Görev süresi dolmadan üyeliğin boşalması durumunda kalan
süreyi tamamlamak üzere aynı yöntemle yeni bir görevlendirme yapılır.
(3) Bölüm Uyum Komisyonu oluşumuna ilişkin hükümler Yüksekokullar ve Meslek
Yüksekokullarındaki programlar için de uygulanır.

Bölüm Uyum Komisyonlarının Görevleri
MADDE 12-
(1)
Bölüm Uyum Komisyonlarının görevleri şunlardır:
a) Birim stratejik planı hazırlık çalışmalarını takip etmek,
b) İlgili bölüme birim düzeyinde kullanılan politikalar ve stratejik plan hakkında düzenli eğitimler
vermek, öğrencilere ilgili bölüme ve üniversiteye daha kolay uyum sağlamaya yönelik eğitim ve
etkinlikler düzenlemek.
d) Kurum İç Değerlendirme Raporu hazırlık çalışmalarına katkı sağlamak hususunda her yıl aralık
ayında program düzeyinde Uyum Faaliyet Raporu hazırlamak ve Akademik Birim Uyum Komisyonuna
sunmak,
e) Uyum Komisyonunun kararlarını ilgili birimin ilgili bölüm, program, alt birimlerine duyurmak;
uygulamalarına katkı sağlamak ve sonuçlarını izlemek,
c) Akademik Birim Uyum Komisyonunun ihtiyaç duyacağı alanlarda gerekli çalışmaları yapmak
ve yaptığı faaliyetler sonucu elde ettiği bilgi ve verileri Akademik Birim Uyum Komisyonu ile
paylaşmak,
(2) Bölüm Uyum Komisyonlarının görevleri kapsamındaki ilgili hükümler Yüksekokullardaki
ve Meslek Yüksekokullarındaki bölümler ve programlar için de geçerlidir.

MADDE 13-
(1)
Bu Yönerge, Ardahan Üniversitesi Senatosunun …/…/2025 tarih ve 2025/.. sayılı kararı
ile kabul edilmiş olup Senato tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girmiştir.

Yürütme
MADDE 14-
(1)
Bu Yönerge hükümleri Rektör tarafından yürütülür.